Meld je tot en met 5 juni aan voor de selectiedag op zondag 12 juni van 13.00 uur tot 17.00 uur. Die dag krijg je naast meer informatie Upstarters ook de mogelijkheid om inspiratie op te doen en je idee te pitchen voor de jury met ondernemers. Word je geselecteerd, dan ben je samen met 9 anderen klaar voor het Upstarters programma.

Het Upstarters-programma

Gedurende een blok van 10 weken (september,  oktober en november) krijg je elke week een gerichte training op zakelijk en persoonlijk gebied. Je gaat je eigen Business Model Canvas maken. Heb je dit af, dan ben je helemaal klaar om aan de slag te gaan als ondernemer.

Natuurlijk houdt de begeleiding dan nog niet op. Je zal in het eerste jaar nog een intensieve begeleiding krijgen van een coach. Gedurende dit jaar staat er ook een compleet netwerk aan professionals voor je klaar, waaraan je alle mogelijke vragen kwijt kan.

 “Wat kan een startende ondernemer nog meer wensen?”

 

 De trainingen o.v.:

Naam workshop Doel Inhoud
1 Persoonlijke kennis Zelfkennis Insightstraining (5,5 uur)
2 Golden Cirkles Waarom?
Hoe
Wat
Simon Sinek
3 Jouw business model Business Model Canvas (BMC)
uitleg methode en oefenen met model
Uitleg BMC, oefenen
met andere cases (handigheid),
outline huiswerk planning, uitleg
bouwstenen en koppeling aan trainingen
4 Segmenteren en waarde bieden Belang van antwoord op de vraag
‘Wie ga ik welke waarde bieden?’
Op basis van aannames aan de slag
met klantsegmenten en bijbehorende waarde propositie
5 Sparren: waar loop jij tegen aan? Bespreken obstakels, van elkaar leren,
zien dat je niet altijd een ‘expert’
nodig hebt om antwoord te krijgen op
vragen, samen weet je ook veel
In breng van uitdagingen in
groepen van 4/5 deelnemers.
Eventueel inbrengen ‘alledaagse’
uitdagingen
6 Marktkennis Handvatten om klantsegment en
waarde propositie te controleren. Welke relaties verwachten klantsegmenten? Via welke kanalen? Voor welke waarde willen klanten echt betalen? En in welke vorm (verdienmodel)
Marktanalyse, BMC Klantrelaties,
kanalen, inkomsten, Marketing, branding, CRM, sales.
Op basis van bruikbare tools de markt analyseren (deskresearch en kwalitatief)
7 Hoe krijg je focus? BMC activiteiten, middelen/mensen,
partners en kostenstructuur.
Antwoord op vragen: Welke
activiteiten zijn en mensen/middelen zijn noodzakelijk om waarde te kunnen leveren? Welke externe partners heb ik nodig? Wat kost dit allemaal?
Ondernemingsactiviteiten in
kaart brengen.
Focus
Productiviteit
Netwerken
Partnership opzetten en Onderhouden
8 Zelfkennis door intervisie Reflectie ideeën, uitgewerkte
plannen (tot dusver)
Agenda maken
9 Financiële zaken Operationeel Offreren
Factureren
Effectiviteit
Pitchen ALV Pitchen (oefening + steun kamer) 1 minuut
10 Pitchen & afsluiting Pitchen –  winnaar bekendmaken Pitch 10 minuten
Feedback (20 minuten p.p.)
onderlinge feedback / jury overleg
inspirerende spreker
jury feedback + bekendmaking buddies

 

Beschikbaarheid?

Als je wordt geselecteerd voor het trainingsprogramma, dien je in de periode van september, oktober en de helft van november iedere week genoeg tijd te hebben om aan het trainingsprogramma deel te nemen en huiswerk te maken.  Deelname aan de trainingen is verplicht.

Kosten?

Voor het luttele bedrag van € 50,- krijg je een volledig verzorgd trainingsprogramma. 

Where to start?

Nu ben je super enthousiast geworden, maar hoe nu verder? Schrijf je in voor de kennismakingsmiddag op 12 juni!

 

Meer informatie of aanmelding voor deelname?

Dus, are you an Upstarter? Stuur dan direct jouw CV en motivatie (inclusief je idee) naar info@upstarters.nl en maak een Droomstart in de Domstad!

Heb je op voorhand nog andere vragen? Mail ons dan via info@upstarters.nl en wij laten zo snel mogelijk iets van ons horen. Je ontvangt uiterlijk na 3 werkdagen een reactie. Je kan ook contact opnemen met Selma Koopman via 06 1766 8580.